Handelsbetingelser
Handelsbetingelser hos Naturally by Miriel
Generelle oplysninger
Naturally by Miriel
Jægervej 12
2791 Dragør
CVR nr.: 41813385
Email: info@naturallybymiriel.dk
Priser
Hos Naturally by Miriel tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Handelsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.naturallybymiriel.dk
www.naturallybymiriel.dk ejes af:
Naturally by Miriel (enkeltmandsvirksomhed),
CVR-nr.: 41813385,
Adresse: Jægervej 12, 2791, Dragør
tlf. 2147 8616
e-mailadresse: info@naturallybymiriel.dk
Aftalerne indgås på dansk.
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.naturallybymiriel.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Visa, MasterCard, AMEX, Apple Pay og Google Pay
Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Oven i prisen kan tillægges prisen for fragt. Prisen vil fremgå i forbindelse med dit køb. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform. Eventuelle gebyrer vil blive oplyst i forbindelse med dit køb.
Vi leverer varen 1-4 hverdage efter dit køb i Danmark.
Vi leverer varerne indenfor Danmark med enten Bring, Postnord, DAO & GLS hvor fragtprisen er fra DKK49.
Salg til lande udenfor Danmark:
Vi leverer yderligere til Grønland. Færøerne, EU og Resten af Verden (med forbehold). Fragtprisen vil blive udregnet til alle lande udover Danmark, ved betalingen.
Naturally by Miriel har ikke ansvar for eventuel told eller andre afgifter, som måtte blive pålagt en vare, der er købt og sendt fra www.naturallybymiriel.dk. Denne eventuelle told eller afgift skal afholdes af kunden/modtageren.
Fortrydelsesret
Når du som forbruger køber varer på internettet, har du normalt 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Vi har valgt at forlænge din lovbestemte fortrydelsesret til 30 dage. Dette indebærer, at du har ret til at fortryde et køb inden for 30 dage (i stedet for 14 dage).
Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du, eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den første vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen/emballeringen på alle vores varer.
Varer købt i forbindelse med ophørsudsalg af Naturally by Miriel, er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til:
Naturally by Miriel
Jægervej 12
2791 Dragør
Tlf.: 2147 8616
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked herom.
Du kan benytte forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du benytte vores returformular via dette link. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav og du skal selv betale for returnering af varen eller varerne.
Varer kan returneres med GLS, Postnord, Bring, DAO.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke fragtomkostningerne for at få pakken leveret eller for brug af returlabel.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå̊ varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, men sender i stedet varen retur.
Du skal som kunde tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.
En mangel kan fx være en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.
Mener du at varen har en mangel beder vi dig så̊ detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er via e-mail til info@naturallybymiriel.dk
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
EU-Kommissionen online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@naturallybymiriel.dk
Klagemulighed med Tryghedsmærket
Du kan oprette en klage via Tryghedsmærket og forsøge at løse problemet i samarbejde med webshoppen og Tryghedsmærket inden du klager ved hjælp af ovenstående muligheder.
Du kan oprette klagen her https://tryghedsmaerket.dk/complain
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Naturally by Miriel. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.